Yazılıma Nereden Başlanır? Kendi Yolculuğumdan Öğrendiklerim…

 

Yazılıma başlamak, uçsuz bucaksız bir denizde yelken açmak gibi. Hangi yolun doğru olduğuna karar vermek zor olabilir. Eğer bu satırları okuyorsanız, muhtemelen bu dünyaya adım atmaya hazırsınız. İyi haber, yalnız değilsiniz! Ben de bu yolculuğa, HTML ve CSS ile başladım, adım adım ilerleyerek yazılım geliştirme dünyasında kendime yer edindim. Gelin, bu serüveni nasıl şekillendirebileceğinize birlikte bakalım.

1. Temel Teknolojilerle Başlayın: HTML, CSS ve Bootstrap

Benim ilk durağım HTML ve CSS oldu. Bu ikili, yazılım dünyasının temellerini oluşturuyor. İnternet sitelerinin yapısını oluşturan HTML ve tasarımı sağlayan CSS, öğrenmesi hem kolay hem de son derece tatmin edici. İlerleyen süreçte Bootstrap’i öğrenerek sitelerimi daha modern ve responsive hale getirdim. Bootstrap, önceden tanımlanmış şablonlarıyla işleri oldukça kolaylaştırıyor. Ben, Udemy ve YouTube üzerinden birçok ücretsiz ve ücretli kursa katıldım. Aşağıya bazılarının linkini fikir olması açısından bırakıyorum. (Benim sürecim 4–5 yıl öncesine dayandığı için eski kaynaklar olabilirler, güncelleri de araştırma sürecinizde karşınıza çıkacaktır.) Siz de aynı şekilde bu platformları kullanarak temel becerilerinizi geliştirebilirsiniz. Bunun dışında freeCodeCamp platformu ücretsiz bir şekilde neredeyse tüm teknolojileri deneyimleyebileceğiniz, kolayca tarayıcı üzerinden pratik yapabileceğiniz bir platform, fazlasıyla kullandım, halen ara ara bakıyorum, tavsiye ederim. Burada özellikle pratik yapmayı ihmal etmeyin. Birkaç basit web sayfası yaparak işe başlayın. İnternetteki kaynaklar bu konuda gerçekten sınırsız!

https://www.udemy.com/course/komple-web-developer-kursu/

https://www.udemy.com/course/adan-zye-bootstrap-4-egitimi/

2. İleri Seviye: Programlama Dillerine ve Veritabanlarına Geçiş (C# ve SQL)

HTML ve CSS’nin ardından, daha dinamik ve işlevsel uygulamalar geliştirmek istediğimde, rotamı C#’a çevirdim. Bu süreçte aynı zamanda SQL’i de öğrenmeye başladım. MS SQL üzerinde çalışmalar yaptım ve yazdığım Windows Forms uygulamalarımda bu veritabanını kullandım. Özellikle veritabanı yönetimi ve uygulama entegrasyonu konularında kendimi geliştirme fırsatı buldum. Örneğin, okuduğum kitapları ve aldığım eğitimleri takip etmek için iki ayrı uygulama geliştirdim; verilerimi SQL veritabanında sakladım ve uygulamalarım bu veritabanı üzerinden çalışmaya devam ediyor. Siz de C# ve SQL kombinasyonu ile kendi projelerinizde güçlü ve dinamik çözümler üretebilirsiniz. Yine faydalandığım kaynakların bazılarını aşağıda paylaşıyorum.

https://www.udemy.com/course/sifirdan-ileri-seviye-csharp-programlama/

https://www.udemy.com/course/programcilik-kursu/

https://www.udemy.com/course/komple-uygulamali-programlama-egitimi-yeni-baslayanlar/

https://www.udemy.com/course/sorgularla-adim-adim-sql-veri-tabani-programlama/

https://www.udemy.com/course/sql-kursu/

3. Mobil Dünyaya Giriş: Flutter ile Tanışın

Yazılım dünyasında en çok gurur duyduğum şey, Flutter ile kendi başıma uygulama geliştirebilmem oldu. Flutter, özellikle mobil uygulama geliştirme için harika bir seçenek. Google Play’de yayımladığım, çocukların İngilizce öğrenmesine yönelik bir uygulama geliştirdim ve şu anda test aşamasında olan, bebekler için tarifler içeren bir uygulamam daha var. Bu süreçte GitHub kullanmayı, Stack Overflow gibi platformlardan nasıl faydalanacağımı öğrendim. Eğer mobil uygulama geliştirme size de çekici geliyorsa, Flutter ile başlamak harika bir adım olabilir.

https://www.udemy.com/course/flutter-ile-uygulama-gelistirme-kursu-android-ios/

https://www.udemy.com/course/flutter-bootcamp-program-dart/

https://www.udemy.com/course/flutter-bootcamp-with-dart/

https://www.udemy.com/course/git-github-practical-guide/

4. Oyun Geliştirme ile Eğlenceli Bir Dünya: Unity

Yazılımda öğrendiklerim bana yetmedi; Unity ile oyun geliştirmeye olan ilgim arttı. Bununla da Üretken Akademi’nin yaşadığım şehirde oyun geliştirme bootcamp’i düzenlemesi ile tanıştım diyebilirim. O bootcamp’i tamamladıktan sonra şu an kendi kendimi geliştirmeye devam ediyorum ve şunu fark ettim: Yazılım dünyasında her yeni teknoloji, farklı bir kapıyı aralıyor. Eğer siz de oyun geliştirmek isterseniz, Unity başlangıç için mükemmel bir platform.

5. Sürekli Öğrenin ve Paylaşın

Yazılım dünyasında bir yolculuğa çıktığınızda, öğrenmenin hiç bitmeyeceğini göreceksiniz. Yeni teknolojiler, framework’ler, diller… Hepsi birbiriyle bağlantılı. En önemli tavsiyem, öğrendiklerinizi hemen uygulayın. İster bir blog yazısı yazın, ister GitHub üzerinde projelerinizi paylaşın. Ben de yazılım hakkında medium yazıları yazıyorum ve bu sayede öğrendiklerimi daha çok kişiye ulaştırabiliyorum, aklıma takılanları ise yazmak için araştırırken daha kalıcı şekilde öğreniyorum.

GitHub Konusu

Yukarıda GitHub kullanmayı öğrendiğimden bahsettim ama burada bu konuya ayrı bir parantez açmayı istedim. Yazılım öğrenirken en büyük yardımcılardan biri kesinlikle GitHub. Burası, yazılımcıların projelerini paylaştığı dev bir kod deposu gibi. Ben de özellikle FlutterC# ve HTML/CSSöğrenirken GitHub’daki projelere sık sık göz attım. Başka yazılımcıların yazdığı kodları incelemek, aslında nasıl kod yazıldığını, hangi tekniklerin kullanıldığını görmek için harika bir yöntem. Burada siz de kendi projelerinizi paylaşabilirsiniz. Benim de public olarak yayınladığım, takip ettiğim eğitimlerde yazdığım projeleri incelemek isterseniz github profilim aşağıda:

Peki GitHub size ne kazandırır? Şöyle düşünün:

  • Kodlama becerilerinizi geliştirirsiniz: Gerçekten deneyimli yazılımcıların kodlarını inceleyerek, işin püf noktalarını öğrenirsiniz. Hangi yapılar daha temiz, hangi yöntemler daha verimli… Bunları görme şansı bulursunuz.
  • Yeni çözümler keşfedersiniz: Her proje belli bir problemi çözer. O projelere bakıp, “Aaa, bu sorunu böyle mi çözmüşler?” diye düşünmek, sizin de daha yaratıcı olmanızı sağlar.
  • Kendi katkılarınızı yapabilirsiniz: Zamanla siz de açık kaynak projelere katkı sunabilirsiniz. Hem kodlama pratiği yaparsınız hem de yazılım dünyasında adım adım kendinize yer edinirsiniz.

Özetle, GitHub incelemeleri bana çok şey kattı ve sizin de yazılım öğrenirken büyük faydasını göreceğinize eminim. Kod yazarken yalnız olmadığınızı hissettiren harika bir kaynak!

Sonuç olarak kendi sürecimden de gözlemlediğim be öğrendiğim en önemli şey: Pratik, pratik, pratik. İstediğiniz eğitimi alın, istediğiniz kursa katılın, kendi başınıza denemeler yapmadıkça, projeler geliştirip bunlar üzerinde kafa yormadıkça hep bir yerler eksik kalıyor ve öğrenilenler de çok çabuk unutuluyor.

Umarım kendi yolculuğum bir yerlerde birilerine ilham olur, fikir verir. Herkese bu yolda başarılar diliyorum.

Selin.

Hiç yorum yok: